Sentap!

Since I knew Kak Dena's blog. I keep on stalking her blog. Her life looks so wonderful. I envy her a lots but  it wasn't means I'm not appreciating my life. I do appreciate mine. Alhamdulillah. Even though my life was not so great as hers. My first impression when I read her blog was; "She's so damn perfect!" Yes, and I was like; "Damn, feels like crying!" Ya Allah, indahnya hidup dia. Hanya tu je yang bermain dalam kepala otak aku. Yeah, I know. Setiap orang ada life dia sendiri dan patut bersyukur tapi bukan semua orang yang bertuah dan mampu dapat life macam kak Dena Bahrin. Each time stalked blog dia mesti akan ada persoalan timbul kat fikiran aku; "Kenapalah aku tak macam dia?" Baiknya dia. Untungnya suami dia dapat dia. Aku ada tengok video husband dia melamar dia and it was so damn sweet. Terdetik dalam hati aku nak berubah dan jadi macam dia tapi entah kenapa masih berat nak aku laksanakan. Mungkin sebab dosa yang menggunung dan aku still gagal nak kuatkan diri aku untuk berhijrah. Takpelah. Aku cuba slowly. InsyaAllah mesti boleh. Susah. Memang susah. Tak dinafikan. Bukan senang nak berhijrah tapi cubalah walaupun dengan sekelumit usaha. Kak Maria Elena dengan kak Dena Bahrin idola aku sekarang. Regarding my tittle, why I named this post as "Sentap!"? Because my hearts get sentap each time I read their posts. So menyentuh hati. :")



*I wanna be the next married couple. Hiks! :P